Boundaries in Human Relationships  ISBN: 9781845900762

Boundaries in Human Relationships

Podle Anne Linden

RRP: £18.99

Osobní rozvoj

(1)

Nejdůležitější rozdíl, který můžeme v životě udělat, je mezi tím, kým jsme jako jednotlivec, a naším vztahem k ostatním. Dokážeme skutečně milovat druhého a být přitom celistvou, úplnou a jedinečnou osobou? Jak poznáme rozdíl mezi naším strachem a partnerovým nebo mezi naším hněvem z minulosti a naším hněvem tady a teď? Odpověď se skrývá v hranicích - a toto je praktický průvodce k odhalení těchto tajemství.

Solidní, dobře podané a snadné čtení.

Prvních pár kapitol jsem četla zběžně. Asi jsem doufala v knihu s větší hloubkou tohoto složitého a fascinujícího tématu. (Vždycky vyhledávám četbu, která buď přináší zcela nový pohled na téma, které znám, nebo mě výrazně vybízí novými informacemi, výzkumem nebo neznámým tématem. Tato kniha nesplnila ani jedno z toho - ale byla dobrým připomenutím základů NLP a toho, jak se dají aplikovat na hranice vztahů).

Domnívám se, že tato kniha je určena těm, kteří mají základní-střední znalosti NLP. A skutečně se relevantně a srozumitelně opírá o řadu klíčových konstruktů NLP, včetně metaprogramů, zkreslení/odstranění/zobecnění, spojení těla a mysli, percepčních pozic, částí..... (s důraznou radou: V pozdějších kapitolách jsou také užitečné poznámky o přenosu/protipřenosu v rámci terapeutického spojenectví a užitečná kapitola ilustrující rozdíly a "typy" vztahů, které lidé mají.

V některých chvílích jsem se cítila trochu ukecaná, když se Anné otevřeně vyjadřovala ze své "mapy", ale ke konci jsem měla pocit, že to autorka myslí upřímně. Styl Anné je jistě přímočarý; ale nelze jí upřít upřímnou lásku k lidem a snahu o jejich blaho.

Z hlediska struktury je kniha dobře uspořádaná (i když se v některých bodech, které Anné zjevně považuje za nejvýznamnější, až příliš opakuje); kniha obsahuje anekdoty z její vlastní praxe a je proložena metaforickými příběhy a občasnými návrhy cvičení krok za krokem (i když těch je málo).

Celkově se jedná o solidní, snadné čtení, které by mělo být doporučenou četbou pro všechny, kdo pracují v oblasti vztahů, kouče i terapeuty.