Provocative Coaching ISBN: 978-1845908577

Provocative Coaching

Podle Jaap Hollander

RRP: £18.99

Koučování

(2)

Vysoce praktická kniha, která poskytuje teoretický rámec fungování provokačního koučování pro všechny odborníky. Světem koučování a psychoterapie zavál svěží vítr! Je to nový jedinečný koktejl humoru, vřelosti a psychologické provokace.

Provokativní koučování představuje nové a inovativní metody koučování a terapie, které nás přimějí smát se vlastním problémům. Koučové a terapeuti po celém světě odhazují okovy broukání a přikyvování! Provokativní koučování může být nejen vysoce účinné - zejména u tzv. nemožných klientů, ale osvobozuje jak profesionály, tak jejich klienty!

Tato kniha je o tom, jak vyzvat lidi, aby jim pomohli. Podrobně vysvětluje, jak provokativní koučování provádět, a psychologické mechanismy, díky nimž provokativní styl funguje. Může se zdát, že je to pro profesionálního kouče nebo terapeuta dost neobvyklý způsob chování, nicméně humor je důležitým aspektem. Provokativní koučování souvisí s paradoxním záměrem a reverzní psychologií .

Frank Farrelly, zakladatel provokativní terapie, o autorovi Jaapu Hollanderovi říká: ": Kniha Jaapa Hollandera na mě udělala velký dojem. Většina lidí sice chápe konfrontační aspekt provokativní terapie, ale Jaap je jedním z mála, kdo chápe i to, jak důležitý je humor. Je to jako poslouchat mistra houslistu při práci, který hraje na nástroj s velkou zručností a inteligencí .

Provokativní koučování pravděpodobně zmáčkne několik tlačítek a zpochybní vaše koučovací schopnosti.

Přestože kniha Provokativní koučování byla poprvé vydána v roce 2012, její obsah je dnes stejně aktuální pro ty, kteří chtějí změnit svůj styl koučování. A není to nic pro slabé povahy, protože potřebujete mít opravdu dobrý kontakt a kalibrační dovednosti, umět do sezení vnést humor a smích a také se klienta fyzicky dotknout. Není nic tradičního, když používáte reverzní psychologii "co je na tom špatného?", abyste vyzvali svého Klienta k ještě absurdnějšímu počínání.

Ti, kdo znají tři archetypální energie Stephena Gilligana: 1) láska / jemnost / něha 2) humor / pružnost / hravost a 3) síla / tvrdost / divokost, rozpoznají, že je nutné, aby kouč žongloval a upravoval svůj postoj tak, aby Klienta co nejlépe provokoval, aniž by se stal cynickým, sarkastickým, chladným nebo prostě konfrontačním.

Tato technika, dovedně používaná, může odhalit překážející vzorce a strategie, stejně jako aplikovaná na různé neurologické úrovně.

Pokud se však necítíte dobře, když Klient odchází zmatený a podrážděný, s opožděnou reakcí na šťastný a vděčný, můžete se cítit neschopní. I způsob, jakým je kniha napsána, doslova jako přepis z třídenního školení, jako divadelní hra s herci-školiteli a Jaapem v hlavní roli, je sám o sobě jiný.

Pro mě obrázek na červené obálce výstižně definuje provokující koučování jako "tahání osla za ocas". Velmi zajímavé a podnětné čtení.

Anonymous

Provokativní koučování Jaapa Hollandera

Na tuto knihu jsem se opravdu těšila a chopila jsem se příležitosti napsat recenzi. Provokativní přístup jsem v minulosti úspěšně používala a zajímalo mě, jaká teorie za ním stojí. Způsob, jakým je kniha napsána, byl neuvěřitelně frustrující, téměř jako účast na semináři v zastoupení a díky nekonečným přepisům vůbec neuspokojivý. Jaapův přístup zahrnuje spoustu humoru a já jsem pro, ale jsem docela dobrý v rozpoznávání humoru, když ho čtu; vím, že jde o přepis, a nepotřebuji, aby mi někdo říkal, že se posluchači smáli. Kniha mě utvrdila v přesvědčení, že provokativní přístup může být velmi užitečným nástrojem k usnadnění změny. Když Jaap ve třetí kapitole mluví o "Farrellyho faktorech", naznačuje tím zdůvodnění svého přístupu, ale raději bych byl na semináři, číst knihu byla dřina! Nechci mu křivdit, protože je v ní spousta dobrého obsahu, ale pro mě byl styl podání na překážku.