Reflections on a Secret Pond ISBN: 978-1848767102

Reflections on a Secret Pond

Podle Sally Evans

RRP: £12.74

Matador (1 Sept. 2011)

(1)

Tato kniha vás zavede na cestu za krásami přírody a prostřednictvím Annina imaginárního světa tajného rybníka budete přemýšlet o životě, smrti a znovuzrození. Čtenář se ponoří do dramatu odehrávajícího se pod hladinou - laviny, zemětřesení a mini apokalypsa! Anna, truchlící nad smrtí své babičky, nachází duchovní útěchu v bouřlivém světě ústředních postav rybníka Norrise Newta, ropušáka Toma, brouka Bovise a zejména v tajemné souvislosti mezi smrtí babičky a metamorfózou vážky Delly. Hranice představivosti a reality se stírají, když se Anna uzavírá do svého světa fantazie, kde čas už neexistuje a smrt se stává branou k novému životu. Slova a ilustrace, které namalovala autorka Sally, se prolínají a vytvářejí uklidňující únik pro mladé lidi i dospělé, kteří čelí citovým zkouškám života. Úvahy na tajném rybníce jsou dílem fantasy fikce, inspirovaným Jonathanem Livingstonem Seagalem. "Autor Richard Bach mi změnil život - ráda bych věřila, že moje kniha udělá totéž pro ostatní," říká Sally. Kniha vychází z osobních zkušeností a je určena všem, kteří utrpěli náhlou ztrátu a hledají odpovědi.

Úvahy o tajném rybníku

Uvědomit si své myšlenky a pocity během intenzivních změn, jako je ztráta a zármutek, může být zdrcující a v některých případech se můžeme často zaměřit na činy dříve, než si uvědomíme své pocity. Tato kniha jasně popisuje, jak naše vědomí a podvědomí v těchto složitých obdobích pracuje. Ztráta může být okamžitá nebo postupná a neexistuje přímá odpověď na to, jak se s ní vyrovnat. Anna se v této knize dělí o své myšlenky a pocity týkající se ztráty. Mou nejoblíbenější postavou v této knize je Ivy, Annin pes. Ivyina společnost a neustálá podpora po celou dobu ve mně rezonuje jako kotva pro Annu. Postavy působily reálně, každá z nich zkoumala své pocity, myšlenky a činy, v některých případech zvažovala, jaký čin vykonat. Po úvodu k tajnému rybníku mě příběh nutil hádat, co se bude dít dál. Nejvíce se mi líbilo, jak Anna našla dárek k narozeninám a jaký to mělo dopad na její chápání lidských zkušeností. Zjistila jsem, že je snadné propojit své zkušenosti s příběhem a podívat se na ně v důsledku knihy z jiné perspektivy. V našich životech se může snadno stát, že se nad probíhajícími událostmi nezastavíme a nezamyslíme, ale tato kniha k tomu vybízí - zvědavost a všímání si toho, co je kolem nás, nám v tom může pomoci. Tato kniha je vhodná pro všechny čtenáře, protože se s ní všichni můžeme nějakým způsobem ztotožnit. Povzbuzuje čtenáře, aby se na události a vztahy dívali z různých úhlů pohledu, a je to skvělá kniha, ze které se lze poučit.