Kuchařka NLP je skutečným švédským stolem NLP a souvisejících technik, které byly vybrány od nejvýznamnějších osobností v oboru.

The NLP Cookbook ISBN: 9781845907334

The NLP Cookbook

Podle Fran Burgess

RRP: £19.99

(2)

Kuchařka NLP je skutečným švédským stolem NLP a souvisejících technik, které byly vybrány od nejvýznamnějších osobností v oboru a upraveny tak, aby poskytovaly encyklopedický zdroj pro všechny terapeuty, kouče, agenty změny nebo zdravotníky.

Fran Burgess používá metaforu vaření, aby popsal proces spojování nejlepších ingrediencí v NLP a jejich pečlivý výběr s cílem dosáhnout lahodných výsledků. Recepty jsou seskupeny do oddílů podle jejich účelu. Poměrně dost z nich se zaměřuje na to, jak změnit stav, přičemž některé z nich se zaměřují na konkrétní stavy, jako je přijetí a úzkost. Po nich následují recepty, které se snaží rozvíjet chování a dovednosti, a další, které se týkají přesvědčení a identity.

Dále je na výběr široká škála receptů, které se zabývají cíli, vztahy a procesem změny. Krásné je, že většinu z nich lze používat opakovaně za různých okolností a v různých kontextech, takže se nikdy neomrzí. Každému receptu předchází úvod, který vás seznámí s jeho zdrojem a vývojem. Jsou zde uvedeny jeho ingredience, pokud vás zajímá jeho provedení, dále časové rozvržení a potřebné materiály a informace o tom, zda je vhodný pro práci sólo, nebo s partnerem. Začínající kuchaři se mohou otrocky držet receptů, zatímco ti zkušenější mohou recept upravit, tu něco přidat, tu něco ubrat. Nejedná se o magii. Rozumějí chemii, která je základem procesu vaření. Vědí, co se stane, když dáte to a to, teď nebo později.

Zábavná kniha se spoustou kreativních nápadů a způsobů, jak provádět některá cvičení NLP

Důvodem, proč mě tato kniha zaujala, byl její zajímavý formát kuchařky. Velmi se mi líbí myšlenka použití metafory vaření, protože v ní vidím podobnost s technikami NLP. Kniha je dobře prezentovaná a přehledná, s dobrými vizuálními prvky. Věřím, že styl knihy pomáhá čtenáři stanovit si pravidla a "normy", jak ji používat, a pro mě je normou knihy s recepty listovat, abych našel něco, co se mi líbí. V případě této knihy o NLP jsem zjistila, že tomu tak je, chvíli jsem listovala a snažila se vybrat tu nejchutnější techniku ke čtení, což mi přišlo rušivé, protože jsem obecně člověk s vysokými možnostmi.

Cvičení v knize jsou velmi srozumitelná a líbí se mi formát "jeden recept na jednu pomazánku". U každé techniky je tak akorát informací, aby zkušený uživatel NLP pochopil, o co jde, a zdálo se mi, že cvičení jsou podána zábavnou a povzbudivou formou, která ve mně zanechala pocit vtažení do každého z nich. Zjistil jsem, že mnoho cvičení v knize je založeno na technikách vnímání poloh / trojího popisu a zahrnuje účast explorátora na některých fyzických pohybech, od stanoviště ke stanovišti. Líbilo se mi, že u každého cvičení byla uvedena úroveň dovednosti. Doporučoval bych, aby si výtisk pořídili pouze zkušení NLP lidé, jako připomínku toho, že technika NLP se dá provádět mnoha způsoby, zejména pokud chtějí vyzkoušet nové způsoby, jak cvičení usnadnit, nebo se stát trochu nápaditějšími. Nepříjemné je, že v knize chybí klíč, který by popisoval, kdo je například technikou "E".

Anonymous

Vyčištěný talíř

Kuchařka NLP obsahuje některé klasické recepty přepracované a proměněné v nové chutné lahůdky, stejně jako zcela nové a zajímavé recepty. Pro začátek ve mně tato kniha hned od začátku vyvolala chuť na další. Jako čerstvě kvalifikovaný praktik jsem vždy ochotný prozkoumat různá učení a techniky. Fran poskytla knihu receptů pro začínajícího NLP, nově kvalifikovaného praktika i zkušeného mistra a trenéra, vše v jednom. Svět NLP je podivuhodný ve svém objemu a bohatství praxe a výkladu. Pravděpodobně pro každého z nás platí, že se učíme techniky, modely a postupy NLP, které se jemně liší od učitele k učiteli. Tato odlišnost je skutečně rozdílem, a proto ve skutečnosti nikdy nedostanete dvakrát stejné jídlo. Po přečtení Kuchařky NLP jsem techniky nejen pochopil, ale zjistil jsem, že je radost je zkoušet. Rozhodně jsem měla chuť učit se dál! Výklady některých Diltsových technik jsou inspirativní a Fran je namíchala do nových a vzrušujících cvičení. Jsou zde dekonstrukce některých cvičení, variace na dané téma a já se nemohla dočkat, až některé z nich vyzkouším. Kniha je krásně prezentována a v celém textu je několik lákavých foodie obrázků, které však nijak neubírají na radosti z receptů v ní obsažených. Kupodivu mě zanechala stejně sytou i toužící po dalších - což je u každé knihy vzácné!

Na stránkách je roh hojnosti nápadů, spižírna technik a spižírna plná znalostí. Jediný problém, který jsem zjistila, byl ten, že díky nádherným obrázkům jídla na každé stránce máte hlad - jako byste fyzicky potřebovali jídlo! Čtení této knihy a uvádění technik do praxe mi určitě přineslo neuvěřitelně šťastné jídlo. A teď, kam jsem dala svou druhou porci dortu?