Sweet Distress ISBN: 9781785834677

Sweet Distress

Podle Gillian Bridge

RRP: £14.99

(1)

Sladké trápení se prodírá mediálním šílenstvím: Jak naše láska k pocitům podnítila současnou krizi duševního zdraví (a co s tím můžeme dělat ) staví do popředí emoční pohodu a odolnost.

Autorka a psycholingvistická konzultantka Gillian Bridgeová se srozumitelnou logikou zabývá řadou problémů, které se zdají být nejčastěji uváděnými zdroji duševních potíží. Patří mezi ně stres, úzkost, deprese, osamělost, tělesný obraz, poruchy příjmu potravy, sociální média, zneužívání návykových látek, poruchy chování, studijní tlaky a šikana.

Autor zkoumá, jak tyto problémy vedly ke zdánlivě nepřekonatelným emocionálním problémům, a bere si na paškál některé věci, které přispěly k tomu, že se životní události, které by jindy nebo na jiných místech nebyly ničím víc než nepříjemnostmi nebo nepohodlím, staly zdrojem skutečné psychické bolesti.

Kniha Sladké trápení, plná realistických a účinných strategií pro rodiče a pedagogy, zpochybňuje nedostatečně prozkoumanou, ale příliš propagovanou ideologii a sdílí pomoc a rady založené na důkazech pro každého, kdo chce zlepšit duševní zdraví těch, na nichž mu záleží.

Kniha se zaměřuje na nabídku této pomoci praktickým způsobem, takže na konci kapitol 5-10, které se zabývají konkrétními problémy, jsou části cenné zejména pro rodiče, budoucí rodiče, učitele a ty, kteří se zabývají duševním zdravím mladých lidí, jako jsou poradci a terapeuti. Stejně tak ke konci knihy Gillian shromáždila vybraný materiál do "výzvy k akci", která zopakuje a posílí některé praktické a dosažitelné rady týkající se životního stylu obsažené v celé knize.

Vhodné pro rodiče, pedagogy, poradce a terapeuty.

Je snazší řídit očekávání než měnit svět

Bridge se zabývá otázkou snadnosti, s jakou se úzkost dostává do médií, mediálních osobností a terapeutického vzdělávání, což pravděpodobně vede k pocitu úzkosti jako platnému zboží pro prožívání života v mezigeneračním období. Jedna ukazuje na přežití, druhá na úspěch. Jedna generace vyzdvihuje "ukázat se", druhá "jak se ukázat". Jedna poukazuje na altruismus, druhá na uspokojování svých potřeb.

Bridge se pokouší přeorientovat naše myšlení z přístupu zaměřeného na "podívejte se, co se stalo!" na přístup, kdy je posun zaměřen na budoucnost, a to položením lepší otázky: "Co teď?". Při prožívání mladého života ve světě řízeném bezprostředností a skrze něj nabízí emoční odolnost cestu skrze změť emocí a pocitů k cestě utvářené fakty a řízeným vnímáním. Zasahuje do jádra zrání: utváření identity. Emocionální projevy nesrovnatelné s emocionální moudrostí pravděpodobně povedou k emocionální anarchii. Bridge poukazuje na to, že odolnost není ani tak lékem, jako spíše rádcem na životní cestě mladých lidí.

Je to zajímavé čtení, které si uvědomuje životní zkušenosti mladých lidí a svět, v němž žijí, a nabízí průvodce k emoční moudrosti. Předpokládá však, že dospělí, kteří se snaží mladé lidi podporovat v rozvoji emočně odolného života, jsou sami emočně odolní. Ano, je to skvělý nástroj pro učitele, pracovníky s mládeží a další pomáhající profesionály, jako jsou sociální pracovníci a poradci. Pokud prostředí hraje klíčovou roli v tom, jak se formují, ba utvářejí životy mladých lidí, možná kniha propásla příležitost oslovit toto publikum. Tím se vracím ke straně 17: "je snazší řídit očekávání než měnit svět". Provokuje čtenáře, aby se stal spolucestujícím s mladými lidmi, a ne pouhým pozorovatelem.